Meslek ve Kariyer

Autocad Kursu Terimleri

AutoCad eğitiminde kursiyerler öncelikle terimlere hakim olmalı. Sizin için Autocad kursu terimlerini listeledik.

AutoCad Çizim Sözlüğü
  • 2-3
    • 2D - 2 Boyutlu çizim
    • 2P - 2 Nokta
    • 3D - 3boyutlu teknik çizim
    • 3D ARRAY - 3boyut Dizi oluşturma
    • 3D FACE - Yüzey kaplama
    • 3D POLY - 3boyut Birleşik Çizgiler
    • 3P - 3 Nokta
  • A
    • ADD - Ekle
    • ALIGN - Hizalama terimi
    • ALL Tümü
    • ANGLE Açı kavramı
    • ANNOTATION - Kısaltma Terimi
    • APEX - Tepe NOKTASI
    • ARC Yay
    • AREA Alan
    • ARRAY - Dizi
    • ARROW - Ok
    • ASPECT - Oran
    • ATTDEF - Nitelik Tanımı Kavramı
    • ATTDISP - Nitelik Görüntüle
    • ATTEDIT - Nitelik Düzenle
    • ATTEX - Nitelik Çıkarımı
    • AUTO - Otomatik
  • B
    • BLIPMODE - İşaret Modu
    • BLOCK - Blok
    • BLUE - Mavi
    • BOTTOM - Alt
    • BOTTOMCENTER - Alt merkez noktası
    • BOTTOMLEFT - Sol alt
    • BOTTOMRIGHT - Sağaltma
    • BOUNDARY - Sınır Hazırlar
    • BOX - Kutu
    • BREAK - Kır
    • BYBLOCK - Blok dan
    • BYLAYER - Katmandan
  • C
    • CAMERA - Kamera
    • CDF - Virgül Ayraçlı Format
    • CENTER - Merkez
    • CHAIN - Zincir
    • CHAMFER - Keskin köşe kır
    • CHANGE - Değiştir
    • CHPROP - Özelliklerin Değiştir
    • CIRCLE - Çember
    • CIRCUMSCRIBED - Çembere Dıştan Teğet
    • CLIP - Kırp
    • CLOSE - Kapat
    • COLOR - Renk
    • COMMANDS - Komutlar
    • CONE - Tabanı daire koni çizmek
    • CONE - Koni
    • CONSTANT - Sabit
    • CONSTRUCTİON LİNE - Yardımcı Çizgi
    • COPY - Kopyala
    • CORNER - Köşe
    • CUBE - Küp
    • CURRENT - Güncel
    • CYAN - TUrkuaz
    • CYLINDER - Taban daire silindir çizmek
    • CYLINDER –Silindir
    • DECURVE- Eğri Kaldır
  • D
    • DELETE-iptal et, Yok et, Sil
    • DELTA- Delta
    • DIAMETER- Çap
    • DIMENSION - Boyutlandırma
    • DIRECTION- Yön
    • DISH- Yarım Küre
    • DISPLAY- Görüntüle
    • DISTANCE- Uzaklık, Mesafe
    • DISTANCES- Mesafeler
    • DIVIDE- Böl
    • DOME- Ters Yarım Küre
    • DONUT- Halka
    • DRAGMODE- Sürükleme Modu
    • DTEXT  Dinamik Yazı
    • DVIEW- Dinamik Görünüm özelliği
    • DXF- Çizim Değişim Formatı
    • DYNAMIC- Dinamik
  • E
    • EDGE- Kenar
    • EDGESURF - kenar seçerek eğik yüzey yaratma
    • EDIT- Düzenle
    • ELEVATION- Yükseklik
    • ELLIPSE- Elips
    • ELLIPTICAL- Eliptik
    • END- Son nokta
    • ENTITIES- Öğeler
    • ENTITY- ÖĞE
    • EXIT- Çık
    • EXPLODE - Şekli Patlatma
    • EXTEND- Uzat
    • EXTENTS- Kapsam
    • EXTRUDE - Polyline çizgi ile yaratılmış çizgiye yükseklik vererek katı oluşturur,
    • EYE- Göz
    • FILLED- Yuvarlat
  • F
    • FILLET- Yuvarlak köşe kır,
    • FIRST- İlk noktadan
    • FIT- Eğri Uydur
    • FIT TOLERANCE- Tolerans Uydur
    • FIT- Uydur
    • FLOAT- Yüzer
    • FORMAT- Format
  • G
    • GREEN- Yeşil
    • GRID- Izgara
  • H
    • HATCH- Tara
    • HEIGHT- Yükseklik
    • HIDE- Gizle
  • I
    • IGNORE- Göz ardı
    • IMAGE - İmaj
    • INCLUDED- Kapsanan
    • INSCRIBED- Çembere İçten Teğet
    • INSERT- Yerleştir
    • INTERFERE - Kesişen katılarda kesişen kısımda yeni bir katı oluşturmak,
    • INTERSECT - Kesişen katılarda kesişen kısımda yeni bir katı oluşturmak diğer katıları yok etmek,
    • INVISIBLE- Görünmez
    • ISOCIRCLE- İzo çember
    • ISOMETRİC SNAP/GRİD - Eksenleri Artı, Eksi 30 Derece Eğik Hale Getirmeye Yarar.
    • ISOPLANE- İzo metrik Düzlem
  • J
    • JOIN- Birleştir
    • JUSTIFICATION- Hizalama
    • JUSTIFY- Yanaştır
  • L
    • LAST- Son
    • LAYER- Katman
    • LEADER- Öncü
    • LEFT- Sol
    • LENGTH OF CHORD- Kiriş Uzunluğu
    • LENGTH- Uzunluk
    • LENGTHEN- Uzatma
    • LIMITS- Sınırlar
    • LINE- Çizgi
    • LOAD- Yükle
    • LOOP- Döngü
    • LTSCALE- Çizgi tipi Ölçeği
    • LTYPE- Çizgi-Tipi
  • M
    • MAGENTA- Mor
    • MEASURE- Ölç
    • MESH- Göz
    • METHOD- Metot-YÖNTEM
    • MIDDLE- Orta
    • MIDDLECENTER- Orta merkez
    • MIDDLELEFT- Sol orta
    • MINSERT - Fazla Sayıda İnsert
    • MIRROR - Ayna
    • MİRROR3D - 3D Ayna,
    • MLINE- Çoklu Çizgi
    • MTEXT- Paragraf Yazı
    • MULTIPLE- Çoklu
  • N
    • NEXT BİR Sonraki
    • NO EXTEND- Uzatma Yok
    • NO TRIM- Budama Yok
    • NONE- Hiçbiri
    • NORMAL- Normal
  • O
    • OBJECT- Nesne
    • OFF- Kapalı
    • OFF- Kapat
    • OFFSET- Koşutla, Paralelini Al
    • ON- Açık
    • OPEN- Açık
    • OPTIONS- Seçenekler
    • ORIGIN- Merkez
    • ORTHO- Dikey
    • OUTER- En Dış
  • P
    • PAN- Kaydır
    • PARAMETER- Parametre
    • PDMODE - Nokta Şekli
    • PEDIT- Bileşik-Çizgi Düzenleme
    • PERCENT- Yüzde
    • PLAN- Plan
    • POINT - Nokta
    • POINTS- Noktalar
    • POLAR- Kutupsal
    • POLYGON- Çokgen
    • POLYLINE- Bileşik Çizgi
    • POSITION- Konum
    • PRESET- Ön ayar
    • PREVIOUS- Önceki
    • PROJECT- Yansıt
    • PROPERTIES- Özellikler
    • PURGE - Kullanılmayan Nesneleri Silmek
    • PYRAMID- Piramit
  • Q
    • QTEXT- Çabuk Yazı
  • R
    • RADIUS- Yarıçap
    • RAY - Işın
    • REALTIME- Gerçek Zamanlı
    • RECTANGLE- Dikdörtgen
    • RECTANGULAR- Dikdörtgen
    • RED  Kırmızı,AL
    • REFERENCE- Referans
    • REGİON- Çizimlerden Bir Bölge Oluşturur.
    • RENDER – Gerçek Görünüm Germe
    • RESTORE- Yeniden Yükle
    • REVOLVE - Polyline çizgi ile yaratılmış çizgiyi döndürerek katı oluşturur,
    • REVOLVE  Çevir
    • RRIGHT- Sağ
    • ROTADE3D - 3D Döndürme,
    • ROTATION- Dönüş
    • RULESURF - iki kenar seçerek Yüzey kaplama
  • S
    • SAVE- Sakla-kaydet
    • SCALE- Ölçek
    • SDF- Boşluk Ayraçlı Format
    • SELECT- Seç
    • SHOW- Göster
    • SKETCH - Serbest Çizim
    • SLİCE ; 3D Kesme,
    • SNAP- Kenetle, Yakala
    • SOLİDEDIT - Yüzeyi yüzey Şeklini Değiştirme
    • SOLİDS- 3-Boyutlu Katı Cisimler Oluşturur Ve Onlar İle İlgili İşlemler Yapar.
    • SPHERE- Küre
    • SPLINE- eğri çizgi
    • STRAIGHT- Düz
    • STRETCH - Uzatılabilir & Kısaltılabilir
    • STYLE- Stil
    • SUBTRACT- Kesişen katıdan diğerini çıkarmak..
    • SURFACES- 3-Boyutlu Yüzeyler Oluşturur.
  • T
    • TARGET- Hedef
    • TEXT  Yazı
    • THICKNESS- Kalınlık
    • THROUGH- Geçiş Noktası
    • TOGGLE- Geçiş Özelliği
    • TOLERANCE- Tolerans
    • TOOLBAR- Araç Çubuğu
    • TOP- Üst
    • TOPCENTER- Üst merkez
    • TOPLEFT- Sol üst
    • TOPRIGHT- Sağ üst
    • TORUS - Halka, Simit çizmek,
    • TORUS- Simit
    • TOTAL- Toplam
    • TRACE - Kalınlığı Belirlenen Doğrular
    • TRIM- Budama işlemi
    • TTR- Teğet  Yarıçap
    • TWIST  Çevir
  • U
    • U  Kullanıcı
    • UCS- Kullanıcı Koordinat Sistemi
    • UNDO- Geri al
    • UNION - Kesişen iki katıyı birleştirmek,
    • UNLOAD- Çıkar
  • V
    • VALUE- Değer
    • VERIFY- Doğrula
    • VIEW- Görünüm
  • W
    • WBLOCK - Blok'lanan Objeler Dosya Gibi Harddiske Yazılır
    • WEDGE - Kama - Takoz
    • WHITE- Beyaz
    • WIDTH- Genişlik
    • WINDOW- Pencere
    • wWORLD- Yer
  • X
    • xXYZ- Xyz
  • Y
    • yYELLOW- Sarı
  • Z
    • ZAXIS- Z Ekseni
    • zZERO- Sıfır
    • Zomm- Zum